Jubileumsåret 2016

Den 14 oktober 1916 bildades Landskrona Tekniska Förening (LTF). Detta 100 års jubileum kommer vi att uppmärksamma på olika sätt under innevarande år. Bl.a. kommer vi att arrangera en jubileumsfest. Styrelsen återkommer med fler detaljer lite längre fram. Närmast kommer medlemmarna att kallas till årsmöte som är planerat till den 9 februari. I samband med årsmötet kommer en föreläsning att hållas.

Vi är idag ca 100 medlemmar i föreningen. Styrelsen ser gärna att vi utökar antal medlemmar och ”breddar” med både yngre medlemmar och fler kvinnor i leden. Det bästa sättet att värva nya medlemmar är att vi som redan har erfarenhet av föreningen försöker ”locka” med vänner och bekanta med teknikintresse. I syfte att främja detta har styrelsen beslutat att för varje medlem du personligen värvar erhålls en trisslott. Nya medlemma anmäler sig t.ex. via hemsidan eller kontaktar kassören Bill Persson.