Information till samtliga medlemmar

Till alla medlemmar i Landskrona Tekniska Förening

Hej !
Efter årsmötet i mars har inget blivit som planerat i föreningen på grund av Corona pandemin. Vårt inplanerade besök vid Koenigseggs fabrik i Ängelholm den 3 april blev inställt då företaget beslutade att tills vidare stoppa alla studiebesök. Så skedde även med vårt planerade besök vid Sekurit AB i Eslöv den 12 maj. I augusti meddelade Välinge golvfabrik i Viken att de måste ”skjuta” vårt planerade besök den 12 september på framtiden, eftersom man kraftigt begränsat alla externa besök på fabriken. De avbokande företagen har dock meddelat att vi är välkomna när så kan ske på ett säkert sätt.

Den 3 september har styrelsen haft möte och diskuterat den uppkomna situationen. Vid mötet beslutades bl.a. att:
-alla medlemmar som erlagt avgift för innevarande år kommer att få rabatt på avgiften för 2021.
-avvakta med program för 2021 till efter årsskiftet då förhoppningsvis vi har en klarare bild av situationen.

Styrelsen vill även uppmana de som ännu inte betalat årsavgiften för innevarande år, att göra detta då föreningen inte har andra inkomster och att man har en del fasta kostnader som belastar kassan.
Styrelsen hoppas medlemmarna har förståelse för den plan man skissat på och hoppas att alla håller sig friska och följer myndigheternas råd så verksamheten kan dra igång under nästa år.

Hälsningar från Styrelsen för Landskrona Tekniska Förening