Till medlemmarna i Landskrona Tekniska Förening

Under året som gått har vi som ni vet haft en begränsad verksamhet på grund av rådande pandemi. Dels vill vi inte utsätta våra medlemmar för smittorisk, dels är det oftast inte möjligt med studiebesök på företag. Styrelsen har följt utvecklingen och haft kontakt med flera företag senast Koenigsegg Automotive i Ängelholm som ber oss avvakta.

Vi kunde dock genomföra årsmötet än om senarelagt den 10 augusti i kombination med en uteaktivitet. Styrelsens förhoppning har varit och är fortfarande att dra i gång verksamheten till en ”normal” nivå under nästa år, även om de senaste ”Corona bulletinerna” från Sydafrika är oroande.

Vi startar året 2022 med ett planerat årsmöte den 15 februari då vi även kommer att bjuda in en intressant föredragshållare. Företag som vi har kontakt med för kommande besök är Sekurit (bilglas) i Eslöv, Välinge (laminatgolv) i Viken och Koenigsegg i Ängelholm.  Vi har även en planerat en Industrihistorisk rundvandring nere på det gamla industriområdet med guide.

Styrelsen hoppas som sagt att föreningen kan återgå till en mer normal verksamhet under 2022 och vill med detta önska alla en

GOD JUL och ett GOTT NYTT ÅR !

/Styrelsen för LTF