Nu är höstprogrammet klart !

Hej alla medlemmar !

Nu ha vi ”spikat” höstens program. Vi inleder den 3:e oktober (en måndag) kl 16 med att besöka Saint Gobain Sekurit i Eslöv. Där tillverkas/bearbetas planglas för fordonsindustrin. De har även utvecklat vattenavvisande sidorutor. Blir sannolikt ett mycket intressant besök.

Den 9:e nov kl 18 fortsätter vi på temat ”Industrihistoria i Landskrona” med ett besök på det privata muséet Häljarps Lampfabrik. Hans Perssons far startade företagen LP armatur och LP formplast. Hans har samlat på sig produkter från den epoken. Bl.a. tillverkades den världsberömda konservöppnaren Röda Klara för Nils Johan företagen.

Efter årsskiftet planerar vi för årsmöte och besök vid Välinge Laminatfabrik i Viken.

Till höstens aktiviteter kommer Bill som vanligt att skicka ut kallelser. Till besöket i Eslöv är medlemsantalet begränsat.

Om du inte är medlem går det bra att anmäla sig på det särskilda kontaktformuläret som du hittar på denna hemsida,

Med hälsningar från Styrelsen

Detta inlägg är publicerat i Okategoriserade. Bokmärk permalänken. Både kommentarer och trackbackar är avstängda.