Till medlemmarna i Landskrona Tekniska Förening

Hej i sommarvärmen !

Som vi tidigare informerat om har vi inte på grund av rådande pandemi, kunnat starta upp någon verksamhet och inte hålla något årsmöte vid ingången av detta år. Det är ju mycket i vårt samhälle som har stängts ner. Men efter att vaccinationerna dragit igång ser det ljusare ut även om Folkhälsomyndigheten vill öppna upp långsamt så att vi inte drabbas av de nya muterade virusvarianterna.

Styrelsen har nyligen hållit ett första möte för detta år och kommit fram till följande:

-Vi bedömer fortfarande det som svårt att få företag ta emot oss för studiebesök. Och så kommer det att förbli minst året ut. Många företag har ju i princip stängt för alla externa besök. Vi kommer dock redan under hösten ta kontakt med de företag vi planerat besök hos för att ”pejla” inställningen.

-Vi bedömer däremot att vi kan träffas till ett årsmöte utomhus kombinerat med någon trevlig aktivitet och enkel förtäring. Mötet planeras till den 10 augusti kl 18. Särskild kallelse kommer.

-Vid årsmötet kommer vi också att informera om planerat besöksprogram för 2022.

-Styrelsen beslutade också att inte ta ut någon medlemsavgift för innevarande år.

Med sommarhälsningar från Styrelsen för Landskronas Tekniska Förening.